Trends

Online kan ook een feestje zijn

Weet je nog? In april van dit jaar zaten we op slot. Een lockdown met een avondklok vanaf negen uur ’s avonds. Alle horeca dicht en iedereen thuis werken. Geen ideaal moment om een nieuw merk te lanceren, zou je denken. Toch deden we het. En zeer succesvol.

Live uitzending uit een tv-studio

Op 17 april kwamen zo’n driehonderd mensen op een zaterdagmiddag online bij elkaar om naar een live uitzending uit een tv-studio te kijken. Samen met onze event partner N-Force1 bedachten we een manier om het nieuwe merk PartsPoint tóch live te kunnen introduceren. Met alle mensen bij elkaar, maar dan online. Alle managers van Alliance Automotive Group keken vanuit huis naar een besloten live uitzending vanuit een tv-studio. Met afwisselende beelden, een live band, een talkshowhost en een borrelbox die vooraf werd thuisbezorgd.

Chatten en inbellen

In de uitzending vertelde de directie vanuit de studio over de toekomstplannen. Kijkers konden chatten en inbellen om vragen te stellen. Die vragen werden direct in beeld beantwoord. Gefilmde Interviews met managers en klanten kwamen voorbij. Animaties introduceerden de nieuwe naam en organisatie. Gadgets en nieuwe kleding werden getoond. Met elkaar werd getoast op de nieuwe club en op een succesvol jaar. En direct na de uitzending kon iedereen in kleine groepen via Teams napraten.

 

“Het effect van een online event is veel groter
en wordt meer gewaardeerd dan je denkt.”

Wil je ook een online event?

Wil jij dat ook? Een virtuele bijeenkomst? Met een strak script maak je een bijzondere productie en wordt jouw online event tot een groot succes. Het effect van zo’n meeting is veel groter en wordt meer gewaardeerd dan je denkt. Wacht niet te lang. De zaaltjes zijn leeg, maar de studio’s lopen vol.

Meer weten?

Meer insights

Insights - WADM
Insights mobile - WADM

Mis nooit meer waardevolle inzichten

Verrijk jezelf met onze opinies, tips en downloads. Laat je e-mailadres achter en we houden je op de hoogte als er een nieuw artikel verschijnt.