Royal Burger Group

Branding, Internal, Online, Sales

Royal Burger Group bestaat uit 200 transportdeskundigen die een veelheid aan diensten verlenen. Zij zorgen ervoor dat vracht wordt vervoerd naar, van, door Europa en over de hele wereld. De groep heeft vijfentwintig vestigingen in Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Zweden, Oostenrijk, Letland, Litouwen en Polen.

Think

Is er één doorslaggevende factor die honderden internationale vervoersspecialisten aan elkaar verbindt? Zodat je te maken hebt met één grote vracht-service-provider-machine? Om ze samen te laten jagen op nieuwe business, samen op te trekken in diverse sectoren in al die landen? Eigenlijk wel, ja. En dat is ‘goed op de hoogte zijn’. Op de hoogte van alle handelsgeheimen die je internationale collega's al die tijd voor zichzelf hielden.

Make

Binnen de Royal Burger Group, wordt elke vorm van transport, iedere route of handling geperfectioneerd. Elke stap. Door deskundigen, gespecialiseerd in hun eigen puzzelstukje. Maar de kern waar de groep het van moet hebben, is niet het aanbieden van al die losse stukjes. Zij verpletteren de concurrentie door een nieuwe puzzel op tafel te leggen. Voor elke klus, ‘every way they can’. We begonnen daarom met een route grid, dat telkens weer verandert.

‘Every way we can’ in beeld

De dagelijkse werkzaamheden van alle routespecialisten zijn niet met een enkel beeld te vangen. Hoe abstract ook. Dus besloten we om de services van Royal Burger Group letterlijk in het zonnetje te zetten. We brachten hun transport-oplossingen in beeld die zich afspelen tijdens het zogenaamde fotografische ‘gouden uur’. Zo’n moment waarop jouw of onze zending een stukje van de route passeert. Van zonsondergang tot zonsopgang. Van voor tot achter. Van begin tot eind.

Do

En hoe geef je die expert dan zijn of haar gouden uur? Door ze de leiding te geven als het om hun deskundige rol gaat. Wij nodigden ze allemaal uit. Alle ervaren Burger Group transport professionals uit alle landen. En we lieten hén vertellen hoe wij de effecten van onze marketinginspanningen konden verbeteren. Dat vertelden ze niet alleen aan ons maar aan al hun collega’s. Om met ons te schaven aan de internationale sales strategie. Het maakte hen duidelijk dat je elk merk universeel aantrekkelijk kunt maken – waarbij internationale grenzen geen rol spelen. Met eensgezindheid als vuurtje.

Een van onze belangrijkste uitdagingen was de vereenvoudiging van het keuzemenu binnen de overdaad aan internationale scheepvaartroutes. Om het voor de klant gemakkelijk te maken zodat voor elke opdracht de juiste contactpersoon te vinden is. In welk land die klant ook zit. Online werden de key-contactpersonen interactief gekoppeld aan respectievelijk land, soort logistieke dienstverlening en de databases van de rederijen.

Google Maps gaat verder dan je neus lang is. Wij bouwden de wereldkaart om, tot een interactief overzicht met alle bestemmingen uit de lijst van Royal Burger Group ‘Exclusive liner agencies’. Met een website die je voorziet van de juiste bijbehorende data afhankelijk van waar je klikt op de kaart.

Business Development Team tools

Royal Burger Group vroeg ons het pak van moderator aan te trekken tijdens verschillende ‘International Business Development Team meetings’. Daar werd de roep om en de noodzaak van internationale sales tools steeds luider en duidelijker. We voorzagen alle verkoopafdelingen van op maat gemaakte presentaties. Dat stroomlijnde de jacht op nieuwe business in specifieke sectoren. Zo konden we de merkpositionering van de groep omzetten naar een krachtige internationale sales aanpak. Met alle stukken op tafel is het nu eenmaal makkelijker om logistieke cross-selling puzzels op te lossen.

Vraag je je af of deze aanpak ook voor jou werkt?

Wij houden stevig vast aan onze BrainSells methodiek. Net als in de case hierboven. Nou kunnen we ons voorstellen dat je maar wat graag zou willen weten of dezelfde aanpak ook voor jouw merk of organisatie werkt. Weten of we 'jouw case kunnen kraken'? Neem contact op met Jeroen: