Brink Management / Advies

Branding, Digital, Employee, Image

Brink Management / Advies is ongeveer honderd vastgoedspecialisten rijk en werkt voor elke organisatie in de keten van bouw, huisvesting en vastgoed. Hun adviseurs en projectmanagers buigen zich over de meest waanzinnige vastgoeduitdagingen. Van ontwikkeling tot exploitatie, van bouw tot infra, van investering tot gebruik.

Think

Even het volgende beeld: je medewerkers leiden jouw klanten non-stop door de meest uitdagende projecten in de wereld van vastgoedbeleggingen, projectontwikkeling en bouw. En dan ineens gaan ze tegen je klant in en kiezen partij voor: de belangen van het vastgoedproject zelf. Het eerste dat je vervolgens doet, is hen hardop laten beamen dat ze een geheime liefde hebben. Daarna roep je het als organisatie net zo hard mee.

Make

Als je zo verliefd bent op je werk en je vak dat je het ongeremd en zonder enige vorm van gêne verbastert tot je corporate positionering, ga je verder dan welke concurrent dan ook. Wanneer je in staat bent om met je buikgevoel elk willekeurig vastgoedcontract te overrulen ben je een grote in vastgoed. Jíj bent heimelijk verliefd op vastgoed. En daar hoort een passend en uitgesproken design bij.

RGB
229, 51, 87

CMYK
0, 90, 50, 0
RGB
238, 127, 0

CMYK
0, 60, 100, 0
RGB
250, 187, 0

CMYK
0, 30, 100, 0
RGB
221, 225, 232

CMYK
8, 4, 0, 10
RGB
0, 25, 75

CMYK
100, 90, 0, 50

De positionering waar we voor kozen laat geen ruimte voor abstracte bewoordingen en oppervlakkige beeldspraak. We draaien er niet omheen. Je gaat er voor in de liefde of je bent kansloos. De pay-off onderbouwt exact hoe Brink, met al haar deskundigheid, tegen de vastgoedwereld aankijkt. Mooier kan je niet hebben, want je kunt het wel roepen in het openbaar, je doelgroep moet het ook voelen.

Een platte, oppervlakkige customer intimacy strategie is nooit aan Brink besteed geweest. Hun afzonderlijke persoonlijke passie en oprechte toewijding zette sowieso al de goedbedoelde ‘klantgerichte’ marketing van elke concurrent in hun schaduw. Als liefde in het spel is? Ach, ach, ach. Brink wilde een onderscheidende boodschap voor haar medewerkers. En die kregen ze.

De beeldstrategie en de persoonsbeschrijvingen van alle Brink specialisten maakt duidelijk dat ze één zijn met het corporate gevoel. Dat ze niet op de wereld gezet zijn om alleen ja en amen tegen de klant te zeggen. Nee. In plaats daarvan, moeten hun gedachten afdwalen naar nieuwe mogelijkheden en steken ze hun handen in het vuur voor nieuwe doelstellingen met hun geliefde onroerend goed. Recht uit het hart.

Do

De merkpositionering van Brink komt misschien wel het indringendst naar voren tijdens hun tenders. Hoe vertel je potentiële klanten dat je verliefd bent op vastgoed? Heimelijk. Maar openlijk verliefd. We maakten hiervoor een universele template die geen prospect meer deed twijfelen aan de energie van de Brink specialisten en hun passie voor vastgoed. Na de aanbestedingsdocumenten werden de templates ook toegepast op interne digitale documenten, commerciële folders en e-nieuwsbrieven.

Wist je dat experts het beste gedijen bij een ferme discussie? Stel je nu eens voor wat er gebeurde toen we tientallen experts van Brink, bij ons over de vloer uitnodigden. Om met elkaar te discussiëren. Waar ze alle wetenswaardigheden rechtstreeks op ons bordje debatteerden. Weetjes en feiten, die wij nodig hadden om de beste projecten te beschrijven waar ze ooit aan hadden gewerkt. Alle ins en outs van hun vak. Die we vervolgens door elkaar husselden tot een nieuwe site en social content. Waar hun expertises, markten, projecten, mensen en meningen kriskras worden gekoppeld. Kom maar op, beste concurrent.

Vraag je je af of deze aanpak ook voor jou werkt?

Wij houden stevig vast aan onze BrainSells methodiek. Net als in de case hierboven. Nou kunnen we ons voorstellen dat je maar wat graag zou willen weten of dezelfde aanpak ook voor jouw merk of organisatie werkt. Weten of we 'jouw case kunnen kraken'? Neem contact op met Jeroen: