Methodiek

Met BrainSells® activeren we alle denkstijlen.

BrainSells® is onze methodiek om elk communicatievraagstuk Whole Brain te benaderen. Het speelt in op vier verschillende denkstijlen die mensen gebruiken. Zo bepalen wij de koers van jouw communicatie die het beste resultaat oplevert. Het zorgt voor meer inzicht over jouw merk en betere interactie met jouw doelgroepen.

4 FASEN

Elke BrainSells-aanpak
verloopt in vier fasen

Think.

Met Think halen we onverwachte inzichten van een onderneming boven tafel. Relevante informatie over producten en diensten, over klanten, over de organisatie, over de markt en concurrenten en over online prestaties. Dat resulteert in scherpe constateringen, concrete doelstellingen en een heldere merkbelofte.

Make.

Alle inzichten vertalen we in Make op een creatieve manier naar opvallende communicatie. De tekstuele en visuele vertaling van de merkbelofte. Het levert een doeltreffend overzicht op van het creatieve concept met bijbehorende uitingen en resultaatgerichte boodschappen. Voor meer omzet, meer klanten, meer aandacht, meer begrip of meer clicks.

Do.

In fase Do bepalen we welke boodschappen en communicatie-middelen, -momenten en -plekken het grootste effect zullen hebben. Welke doelgroepen de meeste prioriteit moeten krijgen. Welke budgetten nodig zijn en welke planning we aanhouden om de communicatie-strategie succesvol uit te voeren.

Act.

Met Think, Make en Do is de communicatie-strategie compleet. Maar zonder Act is die gedoemd te mislukken. Daarom begeleiden en sturen wij onze klanten. We regisseren de communicatie van hun medewerkers, verbeteren de competenties die nodig zijn en produceren alle communicatie-tools die ze daarbij moeten gebruiken.

methodiek think
  • - 01
  • - 02
  • - 03
  • - 04
methodiek make
  • - 01
  • - 02
  • - 03
  • - 04
methodiek do
  • - 01
  • - 02
  • - 03
  • - 04
methodiek act
  • - 01
  • - 02
  • - 03
  • - 04
methodiek-think-mobile
Think.

Met Think halen we onverwachte inzichten van een onderneming boven tafel. Relevante informatie over producten en diensten, over klanten, over de organisatie, over de markt en concurrenten en over online prestaties. Dat resulteert in scherpe constateringen, concrete doelstellingen en een heldere merkbelofte.

methodiek-make-mobile
Make.

Alle inzichten vertalen we in Make op een creatieve manier naar opvallende communicatie. De tekstuele en visuele vertaling van de merkbelofte. Het levert een doeltreffend overzicht op van het creatieve concept met bijbehorende uitingen en resultaatgerichte boodschappen. Voor meer omzet, meer klanten, meer aandacht, meer begrip of meer clicks.

methodiek-do-mobile
Do.

In fase Do bepalen we welke boodschappen en communicatie-middelen, -momenten en -plekken het grootste effect zullen hebben. Welke doelgroepen de meeste prioriteit moeten krijgen. Welke budgetten nodig zijn en welke planning we aanhouden om de communicatie-strategie succesvol uit te voeren.

methodiek-act-mobile
Act.

Met Think, Make en Do is de communicatie-strategie compleet. Maar zonder Act is die gedoemd te mislukken. Daarom begeleiden en sturen wij onze klanten. We regisseren de communicatie van hun medewerkers, verbeteren de competenties die nodig zijn en produceren alle communicatie-tools die ze daarbij moeten gebruiken.

Merken die BrainSells® kozen voor hun positionering
  • client-logo-oceanco
  • client-logo-aliaxis
  • client-logo-calex
  • client-logo-ultimo
  • client-logo-rijless
  • client-logo-repsol
  • client-logo-visma-roxit
  • client-logo-zoontjens
  • client-logo-barricaid
  • client-logo-partspoint
  • client-logo-brink
  • client-logo-vetus

Gegarandeerd succes

Onze BrainSells-methodiek zorgt voor:

1
Leiding, een logische structuur en een duidelijk proces voor objectieve besluitvorming en doelgerichte conceptontwikkeling.
2
Kristalheldere strategische doelen, operationele eisen, financiële kaders en creatieve grenzen.
3
Een breed gedragen en uniform referentiepunt (borging) voor alle betrokkenen bij dit proces van merkopbouw.
4
Een duidelijk overzicht van de gekozen strategie, merkpositionering en de status van de implementatie ervan op elk willekeurig moment.
5
Een snellere definitie en implementatie van jouw beleidsplan en commerciële marketing-, merk- of communicatiestrategie.

Beproefd resultaat

8,5
Deelnemers aan een BrainSells® traject beoordelen de sessies gemiddeld met een 8,5.
90%
Negen van de tien opdrachtgevers zien na inzet van BrainSells® een positief effect op omzet, imago en/of klantenbinding.
75%
Drie op de vier medewerkers van opdrachtgevers onderkennen meer trotsheid op hun organisatie.
30/40%
Opdrachtgevers die BrainSells® toepassen op aanbestedingen ondervinden dertig tot veertig procent meer gunning.
97+
WADM heeft in 15 jaar tijd bijna honderd BrainSells® trajecten succesvol begeleid.
54%
Ruim de helft van de opdrachtgevers bevestigt een positieve bijdrage van BrainSells® aan het keuzeproces in hun bedrijfsstrategie.

FAQ BrainSells®

BrainSells® is een unieke neuromarketing methodiek die ervoor zorgt dat jouw merk of organisatie zich duidelijk positioneert en daarmee onderscheidt van concurrenten. Alle communicatie gaat beter voor je werken. Of het nu gaat om corporate communicatie of een activatie-campagne, online of offline.

Een heldere merkbelofte die duidelijk maakt waar jouw merk or organisatie voor staat. Afhankelijk van de uitgangspunten levert dat altijd meer bedrijfswaarde, meer merkwaarde, meer verkoopwaarde of meer organisatiewaarde op. Meestal een combinatie van deze vier. Daarnaast levert het altijd meer eigenwaarde op bij je medewerkers.

Je hebt BrainSells® nodig om het maximale uit je merk te halen. Zeker als je het onderscheidend vermogen van je merk of bedrijf goed wilt neerzetten voor de komende jaren. Zowel in tekst (het verhaal) als in design (de volledige uitstraling).

Omdat BrainSells® door WADM zelf ontwikkeld is. Niemand anders – op de hele wereld – beschikt over deze methodiek. Het is gebaseerd op inzichten uit Whole Brain Thinking, BreinCentraal Leren en How To Catch The Big Idea.

Met BrainSells® benader je elk communicatievraagstuk op een Whole Brain manier. Het speelt in op vier verschillende denkstijlen die mensen gebruiken. Elke BrainSells®-aanpak verloopt in vier fasen: Think, Make, Do en Act. Met Think halen we relevante (vaak ook onverwachte) inzichten van een onderneming boven tafel. Alle inzichten vertalen we in Make op een creatieve manier naar opvallende communicatie. In fase Do bepalen we welke boodschappen en communicatiemiddelen, -momenten en -plekken het grootste effect zullen hebben. In fase Act begeleiden we de activiteiten van onze klant en haar medewerkers, verbeteren de competenties die bij hen nodig zijn en produceren alle communicatietools die ze daarbij moeten gebruiken.

Ja. We zijn begonnen met één variant. Inmiddels kan je bij WADM terecht voor een BrainSells® Spark (Start-up / klein MKB), BrainSells® Branding (groot MKB), BrainSells® Corporate (Corporate / Enterprise), BrainSells® Launch (productintroducties), BrainSells® Employer (werkgeversmerk) en BrainSells® Recruits (werving).

BrainSells® is toegespitst op de business-to-business sector. Dus speciaal geschikt voor bedrijven die goederen of diensten aan andere bedrijven of (overheids)organisaties leveren en geen consumenten als directe klant hebben.

WADM heeft BrainSells® bedacht en ontwikkeld. De eerste concepten lagen er al in 2007. En niet lang daarna werd het een geregistreerd handelsmerk van WADM.