Tips

Verklaar jouw liefde voor het vak

Driekwart van de werknemers in Nederland heeft eigenlijk geen idee wat precies het (hogere) doel is van het bedrijf waar ze werken. Laat staan dat ze weten hoe ze hier aan kunnen bijdragen. Schouten & Nelissen peilde dit nog niet zo lang geleden.

Een verhaal om trots op te zijn

Wij zien dat veel organisaties geen verhaal hebben. Geen verhaal om trots op te zijn. Geen verhaal dat klanten kan boeien. Geen verhaal dat meerwaarde biedt. Geen verhaal dat hun werknemers dichter bij elkaar kan brengen. Mensen worden onzekerder, omgangsvormen worden onpersoonlijker en behalve het lachende gezicht van de chatbot die ons vraagt ‘Waar kan ik je mee helpen?’ staat niemand meer te trappelen om met zijn of haar gezicht de organisatie te vertegenwoordigen op de website.

Bovengemiddelde passie

Toen wij het BrainSells-traject in gingen met Brink Management/Advies, kwamen we erachter dat werkelijk álle medewerkers bovengemiddeld gepassioneerd zijn als het om vastgoed gaat. We zeiden niet voor niets tegen ze: ga het niet hebben over ‘anders denken en gewoon doen’, ‘resultaatgericht werken’ of ‘verbinding maken tussen plannen en praktijk’. Niet doen. Dat doet de rest namelijk ook al. Ga het hebben over de liefde voor vastgoed. Vastgoed met al haar uitdagingen, is namelijk hun ding. Hun opwinding. Ze zijn ervoor in de wieg gelegd. Zijn ervoor in de collegebanken gekropen. Ze hebben er jarenlang ervaring voor opgedaan. Geblokt, gezwoegd, gezweet. Ze hebben er alles voor over gehad. Iedereen bij Brink Management / Advies is verliefd op vastgoed.

 

“Ga het niet hebben over ‘resultaatgericht werken’.
Dat doet de rest namelijk ook al.”

Heimelijk verliefd, openlijk verteld

Omdat hun adviseurs en projectmanagers tot over hun oren verliefd zijn op vastgoed, vormen zij Brinks grootste troef. Het is ondenkbaar om ze slechts in de vorm van ‘een telefoonnummer en LinkedIn-adres’ ergens in een hoekje op de website weg te stoppen. Dat zou krom zijn. Haaks op de boodschap. Tegenstrijdig met het grote verhaal. Daarom hebben wij ons – net zo passioneel – gestort op het maken van persoonsbeschrijvingen voor alle heimelijk verliefde mensen van Brink. Een stuk of honderdvijftig bijzondere verhalen, even snel nageteld. Dát maakt een merk onderscheidend.

Persoonlijke verhalen op je website

Wil jij dat ook? Een bijzondere verhaal voor elke medewerker of collega? Met een eigen persoonlijke omschrijving straal je meer gezag uit en wordt jouw onderneming professioneler ingeschat. Dankzij trotse medewerkers met liefde voor hun vak.

Meer weten?

Meer insights

Insights - WADM
Insights mobile - WADM

Mis nooit meer waardevolle inzichten

Verrijk jezelf met onze opinies, tips en downloads. Laat je e-mailadres achter en we houden je op de hoogte als er een nieuw artikel verschijnt.