This article is not yet available in English.

Honderd en vijftig keer liefde voor het vak.

Driekwart van de werknemers in Nederland heeft eigenlijk geen idee wat precies het (hogere) doel is van het bedrijf waar ze werken. Laat staan dat ze weten hoe ze hier aan kunnen bijdragen. Schouten & Nelissen peilde dit nog niet zo lang geleden. Wij zien dat veel organisaties geen verhaal hebben. Geen verhaal om trots op te zijn. Geen verhaal dat klanten kan boeien. Geen verhaal dat meerwaarde biedt. Geen verhaal dat hun werknemers dichter bij elkaar kan brengen. Mensen worden onzekerder, omgangsvormen worden onpersoonlijker en behalve het lachende gezicht van de chatbot die ons vraagt ‘Waar kan ik je mee helpen?’ staat niemand meer te trappelen om met zijn of haar gezicht de organisatie te vertegenwoordigen op de website.

Ga het niet hebben over ‘resultaatgericht werken’, dat doet de rest namelijk wel.

Toen wij het BrainSells-traject in gingen met Brink Management / Advies, kwamen we erachter dat werkelijk álle medewerkers bovengemiddeld gepassioneerd zijn als het om vastgoed gaat. We zeiden niet voor niets tegen ze: ga het niet hebben over ‘anders denken en gewoon doen’, ‘resultaatgericht werken’ of ‘verbinding maken tussen plannen en praktijk’. Niet doen. Dat doet de rest namelijk wel. Ga het hebben over de liefde voor vastgoed. Vastgoed met al haar uitdagingen, is namelijk hun ding. Hun opwinding. Ze zijn ervoor in de wieg gelegd. Zijn ervoor in de collegebanken gekropen. Ze hebben er jarenlang ervaring voor opgedaan. Geblokt, gezwoegd, gezweet. Ze hebben er alles voor over gehad. Iedereen bij Brink Management / Advies is verliefd op vastgoed.

En omdat hun adviseurs en projectmanagers dit tot over hun oren zijn, vormen zij Brinks grootste troef en is het ondenkbaar om ze slechts in de vorm van ‘een telefoonnummer en LinkedIn-adres’ ergens in een hoekje op de website weg te stoppen. Het zou krom zijn. Haaks op de boodschap. Tegenstrijdig met het grote verhaal. Daarom hebben wij ons – net zo passioneel – gestort op het maken van persoonsbeschrijvingen voor alle heimelijk verliefde mensen van Brink. Een stuk of 150 bijzondere verhalen, even snel nageteld.

Terwijl de inkt van een net getekend arbeidscontract bij Brink Management / Advies nog aan het drogen is, krijgen wij alweer een mailtje binnen. Met het verzoek om weer een nieuwe persoonsbeschrijving te maken.

Dát maakt een merk onderscheidend. Kijk maar op: www.brink.nl/mensen/ 

Rosalie Vogelaar, 14 februari 2019